{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.087 visninger | Oprettet:

Ole B
Ole B
Tilmeldt:
19. maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943

Snyd med omregistrering {{forumTopicSubject}}

Solgte fornylig en bil og køber, som var fuld af løgnehistorier, sagde han ville omregistrere senere. Jeg forlangte så kr. 1000,- i depositum indtil bilen var omreg. Så ville han pludselig omreg. straks på min computer og fik på en eller anden måde lavet en udskrift, hvor det ser ud som om bilen er omreg. og forsikret, men han havde ikke gennemført og betalt for omreg., som ellers var aftalt til dags dato.

Dette opdager jeg heldigvis rimelig hurtigt efter han er kørt med bilen og jeg kontakter ham, men han vedbliver med at påstå han har omreg., selvom jeg i motorregisteret kan se, jeg stadig står som ejer og der ikke er foretaget ændringer mht. registreringen, ligesom vægtafgiften heller ikke var opgjort. Ringede endda til skat og fik det bekræftet (NB. laaaang ventetid ved tlf.)

Først da, jeg truer med at bestille ny reg. attest og den gamle reg. attest, som han fik med, dermed bliver ubrugelig, da kun den nye reg.attest med nye koder, så er gyldig, bliver bilen endelig omreg.

Det er nemlig kun vedkommende, der står som ejer, der kan bestille og få tilsendt en ny reg.attest smiley , så på den måde havde jeg heldigvis fat i den lange ende og ville have forlangt det, som jeg oprindelig skulle have haft i depositum, som sikkerhed for at omreg. blev gennemført, for at udlevere den nye reg.attest. Ellers ville jeg i løbet af 3 uger have indledt tvangsafmelding og han ville så stå med en bil uden lovlige plader og uden gyldig reg. attest.

Dette kun skrevet for at andre ikke skal hoppe i den samme fælde og forsøgt bondefanget - men også for at fortælle, hvad de kan gøre for at ligge pres på en uærlig køber.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snyd med omregistrering
  • #1   22. aug 2014 der er mega mange der bliver udsat for snyd her for tiden, læser ikke om andet synes jeg! :S

    men smasrt træk! smiley


  • #2   23. aug 2014 Du kunne jo også tjekke inden han kørte med bilen, for du kan se det omgående hvis der er lavet en omregistrering...

  • #3   23. aug 2014 Slet ikke nødvendigt at få ny regattest. Du kan bare tvangs afmelde bilen ved skat efter 3 uger med din slutseddel.

  • #4   23. aug 2014 Det nemmeste er at bestille en ny reg attest og så efterfølgende tvangsafmelde den

    Det er den eneste måde de forstår det på


  • #5   23. aug 2014 ja og at bestille en ny reg. attest er strafbart! da du har solgt bilen og den ikke længere er din.

    Få nu bare udfyldt en slutseddel så kan du tvangsafmelde efter 3 uger og har ingen hovedpine!


  • #6   23. aug 2014 Jeg er enig med Kennet i, at det ikke er specielt smart at bestille en ny. Det er dumt at risikere en sag mod sig selv, fordi man vil hævne sig mod en uærlig køber. Man bør derfor nøjes med at tvangsafmelde.

  • #7   23. aug 2014 #2 - ja, det burde jeg have gjort, men han og hans medhjælper skabte lidt forvirring og umiddelbart, så det også ud til at være i orden, men jeg fulgte ikke lige med i at han ikke bekræftede og benyttede sit kreditkort, da han også havde travlt med at charmere "fruen i huset". Og så havde de også travlt med at komme videre og få forklaret vejen, så det var først efter at de var kørt, jeg fik lejlighed til at sætte mig ved computeren og kunne gå ind i motorreg. og se at omreg. ikke var gennemført og betalt.

    Dagen efter påstod han endda at det ville tage flere dage, inden det kunne ses ved skat at omreg. var foretaget. Han påstod også at han havde problemer med at gå på skats hjemmeside - hvorpå, jeg fortalte ham, at så måtte han bare køre til en nærliggende nr.pladeoperatør og få det gjort.


  • #8   23. aug 2014 Så lav en slutseddel her, kan sikkert spare dig/jer for mange tosser.
    http://www.sikkerhandel.net/


  • #9   23. aug 2014 prøvlige og forklar ole B i dette emne hvordan det Hænger sammen http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1046065-snydt_af_forhandler_#newest manden påstår det er lovligt at hente pladerne bare fordi skat siger man må smiley

  • #10   23. aug 2014 #9 Bemærk at jeg kun havde givet køber lov til at benytte min computer og printer - ikke til at køre med mine Nr. plader. Ejendoms- og brugsretten til Nr.pladerne overgår nemlig først til køber i det øjeblik han omregistrerer køretøjet.

  • #11   23. aug 2014 havde kørt ud og rykket dem af og smidt dem i havnen. Det der har jeg slet slet ikke tålmodighed til.

  • #12   23. aug 2014 Ole B sikkke noget fis sælger du en bil, der er indreg så følger pladerne bilen i 3 uger, som køber har til at omreg. Ellers skal pladerne afmeldes inden salg. Og køber skal have prøve mærker til. Så du er da helt galt på den. Manden er dækket af din forsikring i de 3 uger. Så pladerne er hans i de 3 uger da det er lovpligtigt af forsikringen.

    4/17
    |
    Tryg
    | Bil
    forsikring
    |
    Forsikringsbetingelser nr. 08N1
    1.
    Generelle betingelser
    1.1
    Hvem dækker forsikringen
    Forsikringen dækker forsikringstageren og enhver,
    der lovligt benytter bilen, lader den benytte eller er
    fører af den.
    På samme måde dækker forsikringen virksomheder,
    der har fået bilen overladt til reparation, service el
    -
    ler lignende; dog ikke for skade sket under kørsel,
    der ikke er i forsikringstagerens interesse.
    Virksomheder, der har bilen i varetægt for salg,
    transport eller kommission, dækkes ikke.
    Sælges bilen, er den nye ejer dækket af ansvarsfor
    -
    sikringen og af en evt. tegnet kaskoforsikring i indtil
    3 uger efter ejerskiftet, medmindre der er tegnet
    ny forsikring. Den nye ejer hæfter for en evt. selvri
    -
    siko på forsikringen.
    Førerforsikringen dækker alene bilens fører, se
    punkt 13.1.


  • #13   23. aug 2014 #12 - Ja, pladerne følger normalt bilen , men, kun hvis du giver køber lov til at benytte dem og det havde jeg netop ikke gjort, men forlangt et depositum for det, hvorefter køber så svindlede sig til at køre med dem alligevel.

    Bilen behøver ikke afmeldes inden et salg, men du kan pille pladerne af og opbevare dem i 3 uger. Køber må så benytte egne prøvemærker/prøveplader, indtil han kan bevise at omreg. er foretaget og kan afhente nr.pladerne. Gør han ikke dette inden 3 uger, kan du tvangsafmelde bilen.


  • #14   23. aug 2014 Ole B stop nu du ved tydeligt intet om sagen. Man kan ikke få prøveplader til en bil der er indreg så den går ikke. Så lad nu være med at blive ved for du har tydeligt ingen anelse på hvordan det forgår. Pladerne skal afmeldes før køber kan få prøve plader til den bil. Så igen du laver mere problemer for dig selv uden grund. Så tag og stop her for du er godt nok ude hvor du ikke kan bunde nu..

    En bil der er indreg kan man ikke få prøveplader til. Så enten skal han køre på nr plade eller skal bilen afmeldes


  • #15   23. aug 2014 # 14 - anede jeg ikke og har heller aldrig hørt om. Mange forhandlere har da egne prøveplader, de bare kan sætte på og jeg tror ikke de behøver afmelde en bil først. Prøvemærker kan have andre regler - men hvorfra ved du det?

  • #16   23. aug 2014 Ole B ja det er jo intet med skat at gøre. Du kan ikke bestille prøveplader ved skat, når bilen er indregistreret erhvervs plader er jo deres egne og skal ikke hentes ved skat til en bestemt bil. du bestiller jo prøvemærker ud fra stelnr som kun gælder til den ene bil. erhvervs gælder jo tilalle biler og ikke kun den ene.

    Fordi jeg har kørt de første 2500 indreg biler, dumpers osv osv til syn. Du kan ikke få prøvemærker når den er indreg. Prøvemærker er til en bil der ikke er indreg,da de kun må bruges til visse ting, f.esk til og fra værksted. Til at fragte bilen til syn. De må ikke benyttes til at køre på arbejde i eller ned i byen og handle


  • #17   23. aug 2014 Ole B

    Stop dig selv!..

    1. pladerne følger bilen og er ikke DINE!, de er faktisk statens ejendom, derfor kan de inddrage dem hvis man ikke betaler sine afgifter!.

    2. en bil som er indreg. kan man IKKE få prøve mærker til, har prøvet!. det er umuligt!. det tog mig 1 uge at få skat til at rette en fejl før jeg kunne få til en bil!

    3. Med en slutseddel er du sikret og kan bevise bilen er solgt og du hæfter ikke for noget. laver folk en skade belaster det ikke din forsikring.

    4. de plader forhandlerne har er deres plader og ikke tilknyttet en bestemt bil! så derfor kan de bruge dem på de biler de har lyst til!.


  • #18   23. aug 2014 #17 - Skal understrege at det også var nyt for mig og også kun derfor at jeg har gidet at bruge så megen tid på at forklare det her.

    Pladerne er dine og du må pille dem af ved salg. Køber har så 3 uger til at omreg. og kan så afhente pladerne - kutymen er så bare at for nemheds skyld beholder køber pladerne på, men kun fordi køber giver ham lov til at benytte pladerne i op til 3 uger. Har sælger ikke givet køber lov til at benytte pladerne udover f.eks til hjemtransport er køber berettiget til at afhente pladerne. Jeg havde slet ikke givet ham lov ttil at benytte mine plader overhovedet før bilen var omreg. - men han snød mig men en udskrift, hvor der kun stod, at han var i færd med at omreg.


  • #19   23. aug 2014 suk.... du er jo total uden for rækkevide...

  • #20   23. aug 2014 Ole B ja pille dem af ved salg, men du må ikke sælge bilen med plader for derefter at hente dem. DU SKAL PILLE DEM AF INDEN MANDEN HENTER BILEN. Ellers er det tyveri af nr plader. Vi i firmaet har været i gennem det. Så jeg VED hvad jeg taler om. Henter du dem efter du har overdraget bilen til en anden, så er det tyveri. De skal pilles af inden du udlevere bilen. Derved skal de afmeldes så manden kan afhente bilen på prøveplader. Ellers skal du køre med ham hjem og få dem. Og så afmelde dem så han kan få andre. Møder du bare op og tager dem er det tyveri og du kan meldes for det.

  • #21   23. aug 2014 #20 jeg går ikke ud fra damen ved skat/motorreg. digtede da hun sagde jeg gerne selv måtte tage ud og afhente mine egne nr.plader - hun lød ihvertfald meget bestemt på det punkt, så jeg tror det var noget de havde precedens for var OK.

    Men jeg kan kun opfordre dig til selv at kontakte skat/motorreg. og høre om det er rigtigt - jeg kan jo have misforstået noget - og så er det jo rart med en second opinion.


  • #22   23. aug 2014 hør nu her..

    damen ved skat ved INTET! om det.. det er IKKE! hendes ansvar, hendes område eller noget i den stil!..


  • #23   23. aug 2014 Ole B Skat har intet med straffeloven at gøre tænk dig dog om. Det er selvtægt og går under straffeloven som intet har med skat at gøre. Damen kunne lige så godt ha sagt du måtte ligge og køre 200 km/t ned gennem gågaden. Hun kan ikke give dig tilladelse til at hente dem.

    Og hvor tit skal jeg sige det JEG HAR SNAKKET MED SKAT OM SELV AT AFHENTE PLADERNE. Det må man ikke Så skal du afmelde dem inden salg. Sælger du bilen, må du ikke møde op på hans grund og tage dem det er og bliver tyveri.

    Der findes 2 muligheder

    1. du afmelder bilen så køber kan få prøveplader på
    2 du tvangs afmelder bilen samme dag du sælger den. Så bliver pladerne afmeldt efter 3 uger.

    Der findes ikke noget der hedder du har 2 dage og så henter jeg pladerne. Længere er den ikke. Damen ved ikke hvad hun siger


  • #24   23. aug 2014 Ole B:
    Du gør som du gør og så er den ikke længere. Hvis ikke folk vil rette ind, så må de føle.


  • #25   24. aug 2014 #23 hvorfor kontakter du ikke skat/motorreg., før du vedbliver med at gentage dig selv endnu engang og blander tingene sammen.

    Jeg har kun startet denne tråd for at advare andre mod denne form for omregistreringssnyd og oplyse dem om hvilke muligheder de har for at komme efter en uærlig køber.


  • #26   24. aug 2014 Ole B hvad er det du ikke fatter i denne sætning? Jeg har snakket med skat om at selv hente nr plader. De siger det må man ikke. Så hvorfor fanden bliver du ved med at sige jeg skal kontakte dem.?

  • #27   24. aug 2014 #26 fordi der øjensynlig er noget du ikke er opdateret omkring.

  • #28   24. aug 2014 Ole B så skal jeg da med glæde både få bekræftelse fra skat og politiet på mandag. ( hvis de svare samme dag)

  • #29   24. aug 2014 Ole B så fandt jeg den mail

    SJYL-Servicecenter@politi.dk

    05/09/13

    til mig

    Hej



    Du skal lave en anmeldelse på nettet ved Told- og Skat på manglende omregistering. Du må ikke selv hente pladerne, da dette vil være selvtægt.



    Venlig hilsen

    Servicecenteret

    Lotte Dietz



    Fra: SJYL FP Sikker
    Sendt: 5. september 2013 07:19
    Til: SJYL FP Servicecenter
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil







    Fra: llpedersen@sol.dk
    Sendt: 4. september 2013 23:38
    Til: SJYL FP Sikker
    Emne: køber ikke omregistrerer bil



    Hej håber i kan besvare et spørgsmål for mig.

    Når man sælger en bil med plader på, så har køber 3 uger til at omregistrerer den. Hvis han så ikke gør det må jeg så køre ud efter nr pladerne? eller er det strafbar

    på forhånd tak for svar.
    Så kan du se jeg ved og har snakket med dem DU MÅ IKKE


  • #30   28. aug 2014 Lasse P jeg har så lige snakket med en politimand i går med det samme. Han sagde så at jeg godt måtte hente de nr. plader der er på bilen nu hvor han ik har omreg den eller ik vil. Da det stadig er mine nr plader da de står i mit navn.

  • #31   28. aug 2014 Heine H læs lige hvad der bliver skrevet.Politiet giver folk lov til det da de ikke selv har tid til det Men det er og bliver ikke lovligt. Ja folk får lov men det bliver det stadig ikke lovligt af. Ole B må ikke 2 dage efter salg hente pladerne da manden har 21 dage til det.

    Heine Få det på skrift ellers gælder det ikke. Da hvis det kommer for retten nægter de bare at ha sagt du må.


  • #32   28. aug 2014 #31 Lasse P - Bemærk venligst at manden havde snydt sig til at køre, uden som aftalt at omreg. først. - dernæst ville han ikke omreg. og kom med mærkelige undskyldninger og hævdede bl.a. også sin ret til de 21 dage.

    Bemærk desuden at de 21 dage, kun er maksimum - derimod skal man omreg. hurtigst muligt - kan man ikke gå på nettet, mangler nem id mv. - så må man opsøge en nr.pladeoperatør og betale lidt ekstra - og det behøver altså ikke tage mere end 2 - 3 dage. Forlang derfor altid depositum + evt. f.eks 50,-/dag i leje, hvis folk ikke vil omreg. straks på nettet, da de kun strækker den til de 21 dage, for at undgå at betale vægtafgift og forsikring i den mellemliggende periode og gerne lidt til.


  • #33   28. aug 2014 Vil folk ikke omregge på stedet evt. følges ad til nærmeste synshal ja så får de ikk pladerne med

  • #34   28. aug 2014 Ved manglende omreg, kan man ikke ringe til politiet og sige pladerne skal hentes. Politiet må kun inddrive pladerne, når skat har modtaget besked om de ikke er omreg. Så nej i kan ikke bare ringe til dem og få accept da de skal kontaktes via skat får de må røre en finger i den sag.

  • #35   28. aug 2014 Erik A netop enten skal de af med det samme, eller har manden 21 dage til det. Man kan ikke komme og sige jamen jamen du får kun 2 dage ellers skal jeg have 50 kr pr dag. For så skal sælger afmelde dem så køber kan få nye

  • #36   28. aug 2014 ik for noget men tror du selv at skat har styr på deres egen regler?

  • #37   28. aug 2014 #35 LasseP - det er utroligt at du vedbliver med at hævde at man ikke må opkræve f.eks kr. 50,-/dag for leje af pladerne (fratrækkes f.eks et depositum på kr. 1000,-) - køber bestemmer da selv, hvornår han vil omreg. indenfor de 21 dag og han har endda fået pladerne med, så sælger har overladt det 100% til køber om han vil afmelde, fremfor omreg. og så købe nye plader istedet.

  • #38   28. aug 2014 Ole b hvordan vil du lige kræve 50 kr pr dag, når manden har pladerne med hjem? Tror du han er så dum at han betaler dig dem? nej for han skal ikke give dig en skid da han lovligt må bruge dem i 21 dage indtil an omreg

  • #39   28. aug 2014 Hvisman laver en slutseddel om hvornår men omregistrerer, så kan man afmelde bilen, når dato er overskredet.
    Hvis æfolk ikke vil sælge bilen uden plader så køber jeg den ikke, med mindre de giver yderligere afslag på bilen, i det tilfælde at han beholder pladerne, så må han minimum 1500 ned i pris alene på det.
    Man kan sagtens sikre sig for manglende omreg.
    Længere er den ikke.
    De 3 uger har været der så længe jeg kan huske, så kan ikke se det store problem i det...

    Netop fordi det ikke går ud over ens forsikring, da der i de 21 dage er ansvar på bilen..
    Og man bliver ikke bummet for andres skader...

    Men de 3 uger er også en forældet regel...


  • #40   28. aug 2014 Buggi boy ja kan ikke se hvorfor ole B gør det til så stort et problem. Som du siger så er bilen solgt med plader. Vil man have penge for dem skal de jo af og så skal prisen jo ned til en bil uden plader :). Så tptal tåbeligt at han la ver et problem ud af det.

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #41   28. aug 2014 Jeg vil have printed siden ud fra Skat.dk for at være sikkert på om bilen er omregisteret, og så kunne han køre ud.Men var en god måde at tackle det problem

  • #42   28. aug 2014 Simon hvad består det problem i? efter salg går du ind på skat og afmelder bilen, så der er ingen problemi det. Det er folk selv der går det til et problem. Inde i din skatte mappe kan du afmelde din bil samme dag som den er solgt. Så er der ingen problem i den sag og sælger kan være fuldstændig ligeglad med pladerne og hvad køberen gør.

  • #43   28. aug 2014 Lasse P - du er bare for langt ude.

  • #44   28. aug 2014 Ole B æh nej er jeg ikke, Du gør det jo til et problem når der intet problem er. Du kender jo ikke til det åbenbart.sælg bilen afmeld slut igen problem.

  • #45   28. aug 2014 #44 synes du roder rundt i det - på den ene side mener du sælger ikke må tage leje og depositum, men godt afmelde bilen straks, selvom køber har op til 3 uger til at omreg./afmelde, før sælger lovligt kan lave en tvangsafmelding.

    Desuden mener du, at sælger ikke må beholde sine egne plader, indtil køber har fået omreg., men straks skal afmelde, for at køber kan få nye plader, på trods af køber 100% selv kan bestemme, om han vil omregistrere, indenfor 3 uger og spare udgiften til nye plader


  • #46   28. aug 2014 ole B NEJ det er dig der blander noget sammen læs dog hvad jeg skriver.
    1. Køber har 3 uger til omreg NÅR PLADERNE SIDDER PÅ BILEN.
    2. DU MÅ PILLE DEM AF VED SALG OG SÅ AFMELDE DEM STRAKS SÅ KØBER KAN FÅ NYE PÅ

    Læs og forstå nu den regel.

    Hvorfor fanden vil du pille dem af?



    Piller du pladerne af bilen og afmelder dem så er der intet med 3 uger til omreg. Det er kun når bilen er solgt med pladerne på. Damn

    Som sagt går du ind på skat.dk samme dag og afmelder bilen, så har du intet med den skide bil at gøre mere. Så hvorfor fanden vil du lave så stort et problem ud af ingen ting?


  • #47   28. aug 2014 #46 Lasse P - køber kan da bare lade dem sidde på bilen og omreg. indenfor 3 uger - mod at betale depositum og en mindre leje/dag - det er da dig der partout vil have dem pillet af, fremfor at vælge den nemmeste og billigste løsning.

  • #48   28. aug 2014 Ole B hvorfor skal han betale leje af pladerne han har købt med bilen? sælger du en bil der er indreg høre pladerne sgu da med til bilen. Ellers skal du jo sænke prisen da han skal have nye på..

    Så det er sgu dig der er langt ude at du forlanger ekstra penge for leje af plader på en bil, der er købt som indreg.

    Så igen du gør det mere besværligt end det er. DU AFMELDER DEN SKIDE BIL SAMME DAG DU SÆLGER DEN. Så er der sgu ingen problemer, så hvorfor fanden vil du til at kræve leje af plader og depositum. Du fatter sgu da ikke at du kan af melde den skide bil samme dag.


  • #49   29. aug 2014 #48 Lasse P - Hvorfor have besvær med at afmontere nr. plader og købe nye, hvis køber gerne vil betale kr. 50,-/dag, som fratrækkes det depositum, han har betalt for at beholde sælgers plader på, indtil han har fået omreg.

    Måske omreg. han samme aften og får så kr. 1000,- tilbage - ren WinWin for begge parter smiley


  • #50   29. aug 2014 Ole B hvem er så dum at ligge 1000 kr i depositum for en bil. Det du lukker ud holder jo ikke for en skid, du får jo ikke bilen solgt så. For man skal ikke betale ekstra for de skide plader. Det du siger er sgu da så langt ude. For du kan sgu da bare afmelde bilen i dit navn samme dag. Så hvorfor begynde på det fis med depositum og leje?

    For afmelder du den i dit navn samme dag, så kan du da for fanden være lige glad med om han bruger 1 år på at omreg, da bilen ikke længere står i dit navn, når du selv har afmeldt den. Så høre da lige hvor dumt og tåbeligt det er det du siger med depositum og leje.


  • #51   29. aug 2014 #50 det er jo ikke depostitum for bilen. Køber får jo både bil og pladerne med. Depositum er kun en sikkerhed for at køber omreg. indenfor de 21 dage - ellers beholder sælger depostitummet som en kompensation for at måtte betale købers forsikring og vægtafgift og evt. bøvl med at tvangsafmelde. Køber bestemmer jo selv om han vil omreg. samme dag og få hele sit depositum tilbage.

  • #52   29. aug 2014 OleB hør dog nu for helvede efter du kan selv afmelde den skide bil på www.skat.dk under din skatte mappe. Så er du ude af den sag og køber behøver ikke omreg inden21 dage da du ikke længere står som ejer. Så kan du være pisse hamrende ligeglad med hvornår han gør det. efter 21 dage inddriver politiet pladerne på anmodning af skat. Så du laver jo et kæmpe problem ud af ingen ting. Du er måske for dum til at afmelde bilen selv eller hvad?

    Så når du har solgt en bil afmelder du den selv i dit navn. Så har du intet med bilen eller hvad køber gør eller ikke gør mere. Så det er ingen grund til at forlange det ene eller det andet. så svært er det sgu da ikke at fatte damn.


  • #53   29. aug 2014 #52 ved at forlange depositum og leje er køber nok mere interesseret i at få omreg. straks, så du vil i første omgang være helt fri for at tænke på at afmelde - og hvis køber er lidt langsom, indkasserer du bare de kr. 1000,- og tvangsafmelder bilen efter de 3 uger smiley

  • #54   29. aug 2014 Ole b fat dog nu i det du selv afmelder dig som ejer, betyder det intet Så hvorfor vente til han omreg. Når du selv kan gøre det, jøsses man du er da virkelig ikke for spids.

    Når køber skal omreg, bliver du først slettet den dag han omreg bilen.

    Går du ind på skat.dk og afmelder dig, skal du for fanden da ikke først vente på at blive slettet som ejer til han omreg. Men bliver slettet den dag du selv gør det. Sorry men du er da godt nok ikke hurtig i knolden.


  • #55   29. aug 2014 #54 LasseP - selvom du afmelder på købsdagen - kommer du jo stadig til at betale i op til 3 uger for ejerafgift og forsikring - det undgår man - eller får ihvertfald en kompensation i form af f.eks kr. 50,-/dag -så køber vil nok være lidt hurtigere med at få omreg og ikke strække den de 3 uger, som desværre er kutyme.

  • #56   29. aug 2014 .

  • #57   29. aug 2014 Ole B vi snakker om ganske normal afmelding og ikke som du at tvangs afmelde den. Du betaler jo ikke for 3 uger når du ikke tvangs afmelder den. Du kan jo ha afmeldt den for at reparere bilen så skal du da for hulen ikke betale i de 3 uger. Men jeg opgiver for du køre i samme rille og vil simpelhen bare ikke forstå hvad folk siger til dig. Du henviser til TVANGSAFMELDING jeg henviser til ganske normal afmelding

  • #58   29. aug 2014 #57 - Hvis du afmelder bilen før, du sælger den - går fidusen med at sælge den med nr.plader, så ikke ligesom fløjten og du vil få mindre for bilen?

  • #59   29. aug 2014 jeg giver op nu

  • #60   29. aug 2014 Lasse P

    Jeg forstår dig godt....

    Uanset om man afmelder bilen, så har køber STADIG de 3 uger til at omregistrere...

    Der findes slutsedler, og blanketter ved skat for manglende omregistrering..

    Alt det andet er for latterlig...

    Som sagt så ville jeg nok ikke købe en bil, hvis køber opfører sig ligesom OLE B og andre der mener at de ikke vil lade pladerne sidde på ved køb, når man nu så nemt kan sikre sig imod manglende omregistrering....

    Man skal sgu da ikke betale leje eller depositum på plader, hvis man vil købe en bil..

    Nej så vælger man en anden at handle med, som ikke fra start mistænkeliggør evt. køber... smiley


  • #61   29. aug 2014 Ole B nu når du er den kloge her ikke. Hvorfor sælger du så ikke bilen 1000 kr dyre og er skide ligeglad med hvornår han omreg den bil? det bliver for fanden da det samme. Hvis buggi boy og du solgte den samme bil han forlanger måske 15000 for den. så lader han da køber omreg som det passer ham og afmelder den efter 3 uger.

    du sælger den til 14000 og forlanger 1000 i depositum og han så bruger de 3 uger til det. Ergo samme pris. Normale mennesker lader sgu da køber gøre det da det er med i den pris. Så hvor er din fidus lige i dit galskab med depositum, sorry med det giver igen mening. Så skulle man jo have penge tilbage ved alle når man omreg hurtigt smiley


  • #62   29. aug 2014 #60 Buggi Boy, jeg har nu aldrig skrevet at jeg ikke ville lade pladerne sidde på ved køb, hvis det er en køber jeg har tillid til eller vi kan omreg straks med NemID, men en køber (som omtalt i trådstart) der ringer mig op 10 min før han ankommer og f.eks fortæller at bilen er til hans søn, selvom det af andre ting han fortæller tydeligt fremgår at bilen er til videresalg og han er noget af en krejler - ville du bare lade ham tage bilen med uden omregistrering eller depositum som sikkerhed for omreg.?

    Efterfølgende holdt han sig heller ikke tilbage med at svine mig til pr. sms, fordi jeg krævede at han lavede omreg. færdig som aftalt. Han forsøgte endda at bilde mig ind at omreg. først kunne ses efter et par dage hos skat.

    Må indrømme at jeg fortrød at jeg havde slået så meget af prisen før at han ville købe den, så ville jeg hellere have solgt den til en anden mere reel og ærlig køber, om jeg så skulle have solgt den endnu billigere.


  • #63   30. aug 2014 Ole

    Som jeg skrev, så handler jeg ikke med folk der skaber mistillid...

    Men jeg kan heller ikke acceptere at folk vil omregge med det samme, jo hvis det er en nysynet bil jeg skaal købe, men med en bil med kort tid til syn, så kan jeg ikke acceptere det...

    Det du skriver er jo noget der er sket efter din handel...

    Du kan sikre dig imod det hvis han snyder... i kan skrive det på en slutseddel, af han skal have omregistreret senest dagen efter, eller efter en uge....
    Og vil han ikke det så skal han jo bare ikke købe....

    Når du har den i hånden så kan du tvangsafmelde bilen bagefter..

    Alt det med plader / syn osv. er jo blevet til en handelsvare, og bilere er jo ikke det værd en sælger tror og slet ikke hvis man stiller krav om at omregistrere ved handel... ( og vælger man at beholde sine plader ved et salg) jeg så får man ikke solgt bilen til mig, jeg er reel og har handllet mange biler...

    Der er jo mange forskellige afpekter der spiller ind, i sådan en handel, hvad stand er bilen i. hvad er prisen og er den til forhandling, hvordan med syn, og hvad med nummerplader....

    Hoved formålet hvis jeg køber en bil, jeg har tænkt mig at købe, er enten med vidresalg for øje, eller så jeg selv kan køre i den, og hvis jeg skulle nysyne en bil før salg, og man skal omregistrere 2 gange inden for 3 uger, ved et salg, så kan jeg jo ligeså godt undvære pladerne hvis forlk stiller krav, men det trækker bilens pris yderligere ned...

    Bare skrotpræmien er blevet mindre end tidligere, men bilerne bliver dyrer og dyrer både med ingen syn eller længere til syn, og at folk stiller nummerplader til forhandling ved et salg,,, er NO GO her...

    Det er lidt som dem der skriver, at de sælger bilen for 8000,-kr uden nummerplader, og uden syn foreksempel, men så skriver de sgu også at man kan købe bilen for 5000,-kr, men uden fælge og radio...... ;-/

    Hvor fanden er vi så henne....

    Man kan sælge hver ting til sin tid,,,, og ikke som en samlet pakke hvor man tager ting fra, men ligger til hvis det skal følge med....

    Men kan sagten se som du skriver om det er en man har tillidt til, men lad mig sige dig en ting,,, det kan du IKKE have til en du ikke kender... derfor må du sikre dig via dokumenter, hvis du gerne vil hhave solgt din bil, sådan ser jeg på det, og sikkert mange andre også...



  • #64   8. sep 2014 Ole B læs lige hvad jannik skriver her http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1056817-videre_salg_af_bil_inden_21_dage#newest Så du er da godt nok fucked op da du ikke betaler for de 21 dage som køber har. Så du kan være fløjtende ligeglad med de plader ved salg. DU betaler ikke for dem i de 21 dage så det er ikke dine og du skal da så heller ikke have ekstre for dem. Så længere er den sag ikke, bare dig der tror du har ret til alt. Du betaler til den dag du opsiger forsikringen og ikke i de 21 dage.

  • #65   8. sep 2014 De fleste har vel en computer, så er det jo nemt at omregistere inden bilen forlader indkørslen. Hvis man holder lidt øje med at det foregår korrekt.. Og det er jo også dejligt nemt at skrive en ramdom adresse og navn, så kig da sygesikring og kørekort og få det på slutsedlen.

    Men ja det er ærgeligt folk ikke er til at stole på mere.


  • #66   8. sep 2014 Kenneth

    Nej man kan ikke stole på folk, uanset om man kender dem eller ej...

    Men det har nu altid været sådan, men hvor er der da kommet mange af dem...

    Jeg tjekker tit bil annoncer, og det er utroligt hvor mange der sælger biler med syn og plader...
    Hvis man så tjekker op på dataerne via nummerpladen, så enten mangler der syn, eller bilen er afmeldt uden aflevering af nummerpladerne, men nok derfor så mange slører deres nummerplader i deres annoncer, det er jo ved at være en trend....og dem der køber bil uden at omregistrere med det samme, eller tjekke de oplysninger de får, får sig en overraskelse i dagens danmark...

    Det er desværre bare ikke en af de rare overraskelser... smiley


  • #67   8. okt 2014 Så ole B så kom der svar fra højste sted i politiet. Så stop dit fis frem over.

    HGR006@politi.dk

    11.35 (for 33 minutter siden)

    til mig

    Til Lasse Pedersen



    I en mail vidersendt hertil fra den 4. oktober 2014 vedrørende spørgsmålet omregistrering af bil, kan Rigspolitiet oplyse følgende:



    Registreringsbekendtgørelsens § 61 omhandler ændring af registrerede oplysninger og afmelding. Heri står der bl.a. at ny ejer senest 3 uger efter ejerskifte skal anmelde køretøjet til registrering.



    Har køber ikke ejer-/brugerskiftet inden tre uger, kan du bede SKAT afmelde bilen i et af SKAT’s motorcentre eller ved at sende en mail.



    Fremgangsmåden kan du finde på SKAT’s hjemmeside som du kan finde ved klik på følgende link: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0



    Det er behæftet med strafansvar selv at hente nummerpladerne.



    Med venlig hilsen



    Rigspolitiet



    Fra: KOS FP Rigspolitichefens forkontor
    Sendt: 6. oktober 2014 11:13
    Til: POL FP RFS Sikker
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil







    Med venlig hilsen



    Linda Björk Nielsen

    direktionssekretær



    Rigspolitiet POLITI



    Direktionssekretariatet

    Kommunikation og Ledelsesstøtte

    Polititorvet 14

    1780 København V

    Tlf: +45 3314 8888

    Direkte: +45 4515 2001

    E-mail: politi@politi.dk

    Så dine nokså kompetente skat dame og politi mand har fyldt dig med løgn, så stop nu dit fis med at sælger ejer pladerne og du må hente dem


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #68   13. jan 2015 Godt nok et gammelt emne men hold da kæft det morsom læsning. smiley smiley

  • #69   13. jan 2015 Nu var det jo kun noget jeg viderebragte fordi, det var det jeg fik oplyst hos skat, men Lasse har desværre en meget personforfølgende stil, som han burde gå til psykolog med.

  • #70   13. jan 2015 Ole B har jeg sgu da ikke. Du fatter det jo stadig ikke. Da du stadig går og fortæller folk at de ejernr pladerne, fordi det har skat sagt. Så få u ind i knolden når du har solgt bilen med plader, så har du ikke ret til at røre ved de plader mere.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #71   14. jan 2015 Ole det netop dig der er det morsomme indslag smiley

  • #72   14. jan 2015 Kære Ole B lige for at vende tilbage til det du skriver Det er nemlig kun vedkommende, der står som ejer, der kan bestille og få tilsendt en ny reg.attest , så på den måde havde jeg heldigvis fat i den lange ende

    Så er dette heller ikke rigtigt. Køber kan godt ringe til skat og få tilsendt en ny attest i hans navn. Manden skal bare kunne bevise han har købt bilen. Vil du nu også benægt at det er sandt?


  • #73   14. jan 2015 #72 Jeg tvivler på køber kan bestille en ny reg. attest i sælgers navn, uanset om han kan bevise han har købt bilen eller ej. Hvorfor bestiller han den ikke bare i sit eget navn?

  • #74   14. jan 2015 http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/ansogning_om_ny_registreringsattest.pdf du lærer det aldrig Jeg ved hvad jeg snakker om he he

  • #75   14. jan 2015 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817302

    Bestil ny registreringsattest i motorcentret

    Når du bestiller en ny registreringsattest i et af SKATs motorcentre, skal du dokumentere, at du er ejer eller bruger af køretøjet. Medbring fuldmagt, faktura, slutseddel eller fogedbog.


    Registreringsattesten koster 100 kr. I motorcentret kan du betale med kontanter, Dankort, Visadankort eller banknoteret check

    Har du kun mistet del I eller del II, skal du medbringe den del, du stadig har.

    Din kvittering for bestillingen er din midlertidige registreringsattest.


Kommentér på:
Snyd med omregistrering

Annonce